Pomen optimizirane spletne prodaje v času COVID-19

Trenutno je opaziti trend, da se podjetja delijo v dve skupini – na eni strani so podjetja, ki so zasuta z naročili (živila, gospodinjske potrebščine, hrana in potrebščine za hišne živali, farmacevtski izdelki itd.), na drugi pa podjetja, ki se sovpadajo s upadom interakcije in naročil (avtomobilska industrija, pohištvo, različne naprave, gostinstvo in hotelirstvo itn.).

Pandemija je strmo naraščujoči trend spletne prodaje še bolj etablirala. Toda kaj se lahko mala in srednje velika podjetja naučijo iz primerov prakse velikih in uveljavljenih?

Priljubljenost elektronskega poslovanja ni nekaj novega. Vsekakor pa je pandemija COVID-19 pospešila rast spletnega nakupovanja.

Vpliv pandemije na elektronsko poslovanje

Marca 2020 so se z razglasitvijo pandemije številna podjetja začasno zaprta. Države postopoma ukinjajo omejitve, vendar je prihodnost še negotova. Tudi podjetja, ki se ponovno odpirajo, vpeljujejo različne pogoje, ki vključujejo upoštevanje varnostne razdalje, nošenje mask in omejitev števila strank, ki lahko istočasno vstopijo v prostor. V času, ko postaja “tradicionalno” nakupovanje oteženo ali celo zastrašujoče, se tako ljudje vse bolj odločajo za nakupovanje prek spleta.

Leta 2020 se je rast prihodkov iz spletne prodaje  (v ZDA) povečala za 44%, v prvem četrtletju 2021 pa kar za 39%, opazovane medletno. Obstaja velika verjetnost, da se bo ta trend nadaljeval tudi po karanteni. Prednosti spletnega nakupovanja ne bodo zatonile niti, ko se bodo podjetja v celoti ponovno odprla. Vse to so znaki, da je sedaj idealen čas za začetek ali poudarek na zasnovi elektronskega poslovanja vašega podjetja.

Dejavniki, ki bodo še naprej pozitivno vplivali na rast spletne prodaje in uspeh elektronskega poslovanja

Nekateri razlogi, zaradi katerih bodo stranke verjetno še naprej nakupovale preko spleta, so predvidljivi. Poglejmo nekatere izmed njih.

  1. Nove nakupovalne navade. Zaradi karantene se je spremenili način nakupovanja. Omejitve so trajale dovolj dolgo, da so se ti vzorci zakoreninili. Zagotovo se bodo kupci ob ponovnem odprtju fizičnih trgovin vračali, vendar to ne pomeni, da bodo nakupovanju prek spleta nenadoma obrnili hrbet, nenazadnje ta omogoča nakupovanje iz udobja posameznikovega doma, ki zna biti zasvajajoč.
  2. Strah pred COVID-19 ne bo izginili čez noč. Tudi ko se bodo omejitve končale, bodo ljudje previdnejši. Mnogi bodo še vedno raje nakupovali prek spleta iz zavetja svojih domov.
  3. Hitra rast mobilnih naprav olajša brskanje in spletno nakupovanje bolj kot kdaj koli prej. Stranke lahko z eno roko oddajo naročilo z naprave, ki jo imajo v roki ali žepu najverjetneje ves č
  4. Tudi če nekaterih izdelkov zmanjka v fizičnih trgovinah, obstaja možnosti naročanja prek spleta. Stvari, kot je toaletni papir, ki morebiti v klasičnih trgovinah ni na voljo, je mogoče naročiti ali prednaroč

Udobje, širok izbor in prihranek so od začetka spodbujali spletno nakupovanje. S tem, ko bodo prednosti elektronskega poslovanja postajale vse bolj priljubljene in konkurenčne, bo to tudi eksponentno naraščalo.

Pomen vsekanalnih (omnichannel) strategij

Ko pomislimo na vsekanalno trženje v smislu združljivih digitalnih stičnih točk – spleta, mobilnih naprav, e-pošte ipd., imamo v mislih možnosti, na podlagi katerih se stranke odločijo za poslovanje z vami.

Čeprav lahko razumemo nakupovanje v fizični trgovini in spletno nakupovanje kot ločena ali celo konkurenčna si modela, se v resnici vse bolj združujeta. To pomeni, da se bodo tudi stranke, ki so načeloma zveste klasični trgovini, kdaj pa kdaj poslužile nakupovanja prek spleta. Oglejmo si nekaj pomembnih primerov tega.

Manjša podjetja lahko ponudijo priročne storitve, kot je spletno nakupovanje v kombinaciji s prevzemom v trgovini. Če ste lastnik klasične trgovine, ne pozabite, da lahko digitalna izkušnja poveča promet tako fizične kot spletne trgovine. Že z zagotovitvijo uporabniku prijaznega krmarjenjem po spletnem mestu lahko strankam olajšate iskanje, preverjanje možnosti in specifikacij ter vse ostalo, kar je pomembno na spletu.

Izkoristite možnosti, ki vam jih za uspešno spletno prodajo ponujajo socialni mediji

Narava nakupovanje se spreminja kot še nikoli doslej. Nakupovalci se poslužujejo različnih kanalov nakupovanja, za kar so v trenutni globalni situaciji nenazadnje zaslužni različni iskalniki, socialni mediji, influencerji. Glede na aktualno statistiko se kar 14% nakupov izvrši preko socialnih medijev. Digitalna prodaja vse bolj narašča. V prvem četrtletju 2020 je bilo opaziti porast digitalne prodaje za 18% v primerjavi s prvim četrtletjem 2019. Promet (traffic) je v istem obdobju 2020 narastel za 13% v primerjavi z 2019.

Socialni mediji ponujajo odlične možnosti za povezovanje s strankami in premostitev vrzeli med spletnim nakupovanjem in nakupovanjem v fizični trgovini.

  1. Oglasi preko socialnih medijev. Oglaševanje na Facebooku, Instagramu in drugih kanalih socialnih omrežij lahko poveča promet v vaši spletni trgovini.
  2. Za promocijo svojih izdelkov uporabite Pinterest. Za prodajo fizičnih predmetov je Pinterest ena najboljših možnosti, saj mnogi uporabniki obiščejo ta spletni portal, ko iščejo navdih. Preko Pinteresta lahko povečate promet organsko s t. i. pini in boardi ter z oglaševanjem.
  3. Sodelujte s svojimi sledilci. Pomembno je, da ostanete povezani s svojimi sledilci. Spremljajte svoje kanale in ažurno odgovarjajte na vprašanja in komentarje.

Načela, ki jih je vredno upoštevati, da izkoristite revolucijo spletne prodaje in elektronskega poslovanja

Tudi če bodo vse omejitve zaradi COVID-19 v nekem trenutku ukinjene, bodo številne trenutne gospodarske spremembe po vsej verjetnosti ostale. Tukaj je nekaj splošnih nasvetov, ki jih je vredno imeti v mislih.

  1. Povežite se s svojimi strankami na večkanalni (multichannel) ali vsekanalni (omnichannel) način. Imejte v mislih, da se lahko ista stranka enkrat odloči za spletni nakup, spet drugič pa osebno pride v vašo poslovalnico.
  2. Bodite odkriti. Če vam je zmanjkalo zaloge, ali se spopadate s težavami zaradi naraščajočih stroškov nekaterih izdelkov ali zamudami zaradi težav v dobavni verigi, bodite odkriti do svojih strank. Obveščajte jih o najnovejših dogodkih in ne poskušajte prikriti težav.
  3. Bodite prilagodljivi. Stranke cenijo, da imajo čim več možnosti pri podpori, pošiljanju in možnostih plačila ter vseh vidikih transakcije. Tako je tudi med pandemijo in se bo najbrž nadaljevalo po njej. Če ste medtem, ko ste bili prisiljeni zapreti vrata fizične poslovalnice, začeli ponujati storitev dostave na dom, lahko razmislite o nadaljevanju te storitve, tudi ko ponovno odprete poslovalnico.
  4. Preučite svoje podatke. Pomembno je, da veste, katere platforme in kanali vam prinašajo najboljše rezultate. Od svojih strank lahko pridobivate dragocene podatke tudi neposredno z anketami, pri interakcijah med nudenjem podpore in spremljanjem komentarjev ter ocen prek socialnih medijih.

Kupci bodo še naprej sledili prednostim elektronskega poslovanja in spletne prodaje

Kupci vse bolj cenijo udobje spletnega nakupovanja. Čeprav so omejitve, ki so bile uvedene zaradi COVID-19, pospešile spletno nakupovanje, je to dejansko dolgoročni trend, ki se bo najverjetneje nadaljeval tudi po pandemiji. Da bi to kar najbolje izkoristili, morajo podjetja zagotoviti transparentnost, prilagodljivo poslovanje in priročne vsekanalne rešitve za kupce.

Author avatar
medijskiguruji